Інвентаризація та оцінка майна при ліквідації підприємства
Проведення інвентаризації
При ліквідації підприємства виникає необхідність проведення інвентаризації та оцінки майна. Згідно з п. 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, інвентаризація є обов’язковою. Цю процедуру слід здійснювати на дату прийняття рішення про ліквідацію або іншу дату, визначену зборами. Інвентаризація повинна бути повною та охоплювати всі види зобов’язань та активів підприємства, незалежно від їхнього місцезнаходження.
Оцінка майна для визначення вартості
Окрім інвентаризації, також необхідно здійснити оцінку майна підприємства з метою визначення його вартості. Це може бути здійснено як ліквідаційною комісією, так і за допомогою професійних оцінювачів. Якщо у підприємства є частка державної або комунальної власності, то обов’язковою є послуга професійного оцінювача.
Складання початкового ліквідаційного балансу
Після проведення інвентаризації і оцінки майна необхідно скласти початковий ліквідаційний баланс. Цей документ дозволяє визначити можливість підприємства погасити свої борги. Варто зазначити, що початковий ліквідаційний баланс є суто внутрішнім документом і не піддається поданню до державних органів. У випадку, якщо активів не вистачає для погашення зобов’язань, можливим виходом може стати ініціювання процедури банкрутства в установлений законом місячний термін (згідно з ч. 6 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства).
Підсумок
Інвентаризація та оцінка майна при припиненні юридичної особи є важливим кроком для визначення активів та зобов’язань підприємства. Цей процес допомагає визначити фінансовий стан підприємства та прийняти відповідні рішення щодо подальшої діяльності. Забезпечуючи якісний аналіз та дотримання вимог законодавства, можна забезпечити успішне завершення процесу припинення юридичної особи.