Ліквідаційні баланси підприємства та їхнє призначення

 Види ліквідаційних балансів підприємства

Початковий баланс

Початковий ліквідаційний баланс складається після інвентаризації та оцінки майна на підприємстві, яке ліквідується. Його особливості полягають у врахуванні результатів оцінки, а також у тому, що всі невраховані активи повинні бути оприбутковані. Усі необоротні активи, які плануються продати, слід перевести на субрахунок 286 "Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу". Також необхідно інвентаризувати усе майно та борги та визначити, чи достатньо активів для покриття зобов'язань підприємства.

Проміжний баланс

Проміжний ліквідаційний баланс складається після розрахунку з кредиторами, і у ньому вже немає залишків по рахунках зобов'язань 5-го і 6-го класу. Його призначенням є визначення виплат учасникам (засновникам) та здійснення пропорційного розподілу майна між ними.

Кінцевий («нульовий») баланс

Кінцевий ліквідаційний баланс складається після остаточного розрахунку з учасниками і має нульові залишки по всім статтям активів і пасивів (згідно листа Мінфіну від 02.08.2007 р. № 31-34000-10-10/15607). Оформлення ліквідації підприємства у бухгалтерському обліку та відзвітування перед органами після складання кінцевого балансу.

З цих трьох ліквідаційних балансів – початковий та проміжний є суто внутрішніми документами, і державним органам не подаються. Кінцевий баланс подається разом з останньою податковою звітністю як додаток до декларацій і також здається в архів.

У процесі ліквідації підприємства, важливо дотримуватися правильного складання ліквідаційних балансів, адже вони є основою для розрахунків з учасниками та органів контролю. Надійно підготовлений баланс допоможе уникнути можливих проблем та недорозумінь під час закриття діяльності підприємства.

Популярні дописи з цього блогу

Етапи реорганізації підприємства

Чи потрібно попереджати про звільнення у разі ліквідації підприємства?

Особливості ліквідації підприємства під час воєнного стану