Етапи реорганізації підприємства

 Крок 1. Збір загальних зборів

На першому етапі реорганізації підприємства, якщо це господарське товариство, таке як ТОВ або АТ, необхідно зібрати загальні збори або звернутись до іншого органу, визначеного статутом.

Крок 2. Прийняття рішення та створення комісії з реорганізації

На зборах необхідно прийняти рішення щодо реорганізації підприємства та затвердити комісію, яка буде займатись цим питанням. Також важливо вирішити загальні питання, такі як форма реорганізації, склад комісії, строки реорганізації, умови роботи з працівниками, режим роботи підприємства на період реорганізації. На зборах також складають передавальний акт або розподільчий акт (баланс). Важливо зазначити ПІБ членів комісії, їх реєстраційні номери облікових карток платників податку, а також права та обов'язки комісії. Рішення повинно бути оформлене протоколом.

Крок 3. Реєстрація рішення про реорганізацію

Рішення про реорганізацію підприємства необхідно зареєструвати у державного реєстратора. Це можна зробити через центри надання адміністративних послуг при місцевих радах, нотаріусів або акредитованих суб'єктів. При цьому треба не забути повідомити про рішення протягом 3-х робочих днів після його прийняття шляхом подання оригіналу або нотаріально завіреної копії протоколу зборів учасників про реорганізацію. У разі злиття або приєднання повинен бути підпис уповноважених осіб підприємств-правонаступників.

Крок 4. Повідомлення кредиторів про реорганізацію

Необхідно повідомити кредиторів про реорганізацію підприємства та дотриматись строку для заявлення їх вимог. Рішення про реорганізацію має бути опубліковане в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, де будуть зазначені порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог.

Крок 5. Інвентаризація та оцінка майна

Необхідно провести інвентаризацію та оцінку майна підприємства.

Крок 6. Розподіл активів і зобов'язань

На зборах підприємства необхідно затвердити розподіл активів і зобов'язань. Також варто затвердити основний бухгалтерський документ - передавальний акт або розподільчий баланс, в залежності від виду реорганізації. Також важливо визначити частки корпоративних прав у новостворених та реорганізованих суб'єктах.

Один зі складних питань при реорганізації - розрахунок частки корпоративних прав у реорганізованих юридичних осіб та їх відповідність переданим активам і зобов'язанням. Також можливі операції купівлі-продажу часток між учасниками підприємств та додаткові внески до статутного капіталу.

Крок 7. Зміни до установчих документів підприємства

На наступному етапі реорганізації слід внести зміни до установчих документів основного підприємства (якщо воно залишається) і затвердити установчі документи новоствореного підприємства чи підприємств. Це важливий крок, який допоможе правильно оформити нову організаційну структуру та уникнути можливих недорозумінь у майбутньому.

Крок 8. Розрахунки з працівниками, дебіторами і кредиторами

У процесі реорганізації, якщо припиняється діяльність юридичної особи, необхідно припинити трудові відносини з найманими працівниками. Також важливо провести розрахунки з дебіторами і кредиторами, щоб уникнути будь-яких фінансових заборгованостей.

Крок 9. Закриття банківських рахунків і подання звітності

На цьому етапі необхідно подати звітність до ДФС, ПФУ та держстатистики за останній звітний період. Також слід здати всі необхідні документи в архів, закрити банківські рахунки та списати печатки. Важливо зазначити, що закриття банківських рахунків може бути здійснено також підприємством-правонаступником у разі припинення юридичної особи.

Крок 10. Остаточний передавальний акт або розподільчий баланс

Після розрахунків з усіма кредиторами необхідно скласти та затвердити на зборах остаточний передавальний акт або розподільчий баланс. Цей документ підтвердить остаточний розподіл активів і зобов'язань між учасниками реорганізації.

Крок 11. Завершення процедури у державного реєстратора

Для завершення процедури припинення юридичної особи у результаті її реорганізації, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються відповідні документи до державного реєстратора.

Популярні дописи з цього блогу

Чи потрібно попереджати про звільнення у разі ліквідації підприємства?

Особливості ліквідації підприємства під час воєнного стану